מוצרים
יצירת קשר
שם:
דואר אלקטרוני:
טלפון:
נושא הפניה:  

חדר חכם/ בית חכם

בית חכם או חדר חכם (SMART ROOM) הוא מבנה בעל מערכת שליטה ממוחשבת בכל מערכות המבנה. בניית בתים חכמים התפתחה בשל ריבוי מערכות הבניין הקיימות כחלק מתשתית הבניין המודרני במקביל להתפתחות מחשבים ומערכות טכנולוגיות שונות.

מערכות בית חכם מיועדות בין היתר לחבר את מערכת התאורה, מערכת מיזוג האוויר, מערכת הטלוויזיה בכבלים, רשת האינטרנט הביתית, מערכת האזעקה ומערכות קולנוע ביתי, מוזיקה ווידאו למערכת אחת, הנתנת לבקרה משלט ראשי או באמצעים אחרים (כגון מחשב וטלפון) ובכך לפשט ולסלק פעולות שגרתיות כמו הדלקת אורות, הדלקה וכיבוי של מזגנים ודודי חימום, תוך כדי העלאת רמת ההגנה על בתים ובנוסף להגביר את נוחות השימוש באמצעים אלה בבית.

 בית חכם מפוקח על ידי בקרים, מעבדים, ומחשבים ומבצע בקרה עם לוגיקה והגדרת תרחישים למכשירי חשמל בבית על פי לוגיקה, שיכולה להיות כתובה בתוכנית או בסולם פעולות של בקרים. לדוגמה הדלקת אורות על סמך זיהוי תנועה וחיישן פוטואלקטרי לעוצמת האור או השקיית הגינה כאשר הגינה יבשה, סגירת כיסוי גג לכביסה עם זיהוי גשם על ידי סנסור מים, משלוח MMS במקרה של זיהוי תנועה בגינה בשעות בלתי צפויות, למשל על ידי גלאי תנועה.

 כדי לאפשר את הבקרה יש צורך בהחלפת המפסקים במפסיקים מבוקרים. ישנם מספר פרוטוקלים, חלקם דורשים חיווט מיוחד בכל הבית וחלקם משתמשים בתשתית החשמל הקיימת על מנת להעביר פקודות ולקבל קריאות מסנסורים כמו X10 ו־PLCBUS ומשולבות כמו INSTEON או אלחוטית כמו Wi-Fi ZigBee IEEE 802.15.4 ו ־Z-Wave.

 

מקור  ויקיפדיה -http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%97%D7%9B%D7%9D&action=historysubmit&diff=11492269&oldid=10792406